Dinsdag 1 oktober 2019

1 oktober 2019 - Tavira, Portugal

We zijn alweer vroeg wakker en springen gelijk onder de douche. Daarna zetten we de wasmachine aan, voor we naar Tavira vertrekken willen we de was droog in de kast hebben. Het is warm, dus dat moet wel lukken.

We lopen de laatste keer in deze vakantie naar de bakker en genieten van ons ontbijtje, daarna hangen we als de wiedeweerga de was op, we pakken onze spullen, maken de laatste dingen schoon en brengen al het afval naar de afvalcontainers. Dan strijken we maar weer neer op het terras op het plein want het terras bij het huis is voor nu te warm. We kunnen ons eigenlijk niet voorstellen dat het 1 oktober is en nog zo warm hier en dat terwijl het thuis in Nederland zo regenachtig is.

Als we denken dat de was droog is lopen we weer naar het huis en vouwen we de was op.

Dan trekken we de deur achter ons dicht en cruisen we naar Tavira. We zijn te vroeg bij Guesthouse Formosa en lopen wat door het dorp. Even na drieën checken we in en gaan weer naar buiten, we verkennen het plaatsje tot we het te warm hebben en gaan in één van de parkjes lezen.

We bedenken wat we willen eten vanavond, conclusie...tapas bij Mira.