Dinsdag 23 juli

23 juli 2019 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

We hebben heerlijk geslapen. Na het ontbijt, met zelfgemaakte quiche en andere lekkere dingen, vertrekken we richting Pigeon Forge in de staat Tennessee, onze volgende stop. Hier blijven we 2 nachten. Het regent nog steeds, maar de voorspelling voor vanmiddag is goed.

Een klein oepsmomentje onderweg. Even voor ons is een boom omgeknapt en deze hangt nu over de weg rustend op een stroomkabel. De vonken vliegen er vanaf. Thijmen roept de hele tijd: call 911, call 911. 😂 We besluiten om te rijden en rijden over kleine weggetjes waar heel veel reetjes rondlopen. We komen precies na de omgevallen boom weer op de weg. 👍🏻

We rijden een tijdje langs de French Broad River. Een brede rivier waar het water, door de vele regen, behoorlijk hoog staat. Het inmiddels bruine water stroomt er wild door.

We rijden de staatsgrens naar Tennessee over en het valt ons op dat de wegen hier slechter zijn en dat er veel meer rommel langs de wegen ligt.

De natuur verandert ook. In North Carolina reden we veel door beboste heuvels en over smalle kronkelwegen. Hier is het uitgestrekter en er zijn meer weides en boerderijen en grote brede rechte wegen.

Eenmaal aangekomen in Pigeon Forge doen we eerst boodschappen bij de Walmart. Op één of andere wijze kiezen we altijd de verkeerde kassa. Nu belanden we bij de ‘geef iedereen een kans’ kassa. Er staat 1 persoon voor ons en we staan al zo’n 20 minuten in de rij en het lijkt maar niet op te schieten. De tandeloze kassamevrouw heeft erg veel moeite met haar werk. Best sneu, maar uiteindelijk schuiven we toch een rij op.

We checken in bij The Lodge at Five Oaks, eten een broodje buiten bij het zwembad en gaan daarna Pigeon Forge in. Wat een gekkenhuis! Vol felle reclameborden, huizen die op de kop staan, een nagebouwde Titanic, King Kong aan een gebouw, noem maar op. Het doet mij denken aan attractiepark Slagharen. Hmmm ik weet niet of dit wel iets voor ons is maar we gaan even kijken. Na zo’n anderhalf uur houden we het voor gezien en zoeken we buiten het dorp een restaurant op. Erik wil uiteraard nog wel eerst de Moonshine-winkel in.

We eten ‘s avonds heerlijk bij Texas Roadhouse. Zoals bijna overal ook hier weer gratis refills en ook doggybags worden her en der uitgedeeld. Ons wordt ook gevraagd of we nog refills in meeneembekers of broodjes mee willen. Bedankt maar nee, wij hebben genoeg gehad.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marian:
    24 juli 2019
    Logan de poema???
  2. Claudia:
    24 juli 2019
    Klopt, en wat dacht je van Trinity?😂