Donderdag 1 augustus

1 augustus 2019 - Sanibel, Florida, Verenigde Staten

Ik ben weer vroeg wakker en vouw de was op en pak alvast wat in. Erik maakt ondertussen een ontbijtje, yoghurt met perzik, lekker. We moeten uiterlijk om 11 uur uitchecken en we hebben nog even tijd om te gaan zwemmen. Daarna douchen, de rest inpakken en daar gaan we weer. Op naar Sanibel Island. We hebben een rit van ongeveer 4 uren voor de boeg.

Het regent inmiddels pijpenstelen. We rijden een lange brug over en rijden zo het eiland op. Het lijkt wel een groot groen park met ook hier weer mooie huizen en hier en daar een brievenbus in de vorm van een flamingo. De eerste indruk is goed.

We rijden naar de Gulf Breeze Cottages. Onze sleutel halen we uit een bakje voor ‘laatkomers’ en we rijden naar strandhuisje nummer 11. Een superplekje, zo mooi, en we hebben uitzicht op het strand en de Golf van Mexico. We laden alles uit de auto en in het huisje. Er zijn barbeques die we mogen gebruiken, dus vanavond gelijk maar proberen. Vanaf het huisje loopt een pad, deze loopt rechtstreeks naar het strand. Het aantal stappen naar het strand is ongeveer 50. Prachtig prachtig prachtig. De pelikanen vissen voor onze ogen. En de mooiste schelpen liggen op het strand.

Na 21 uur moeten de gordijnen hier dicht en lampen mogen niet zichtbaar aan zijn buiten i.v.m. de schildpadden. Deze komen nl. naar het licht gekropen. ‘s Avonds drinken we nog een drankje in het donker op de veranda en onder de palmbomen met kokosnoten en dan houden we de dag weer voor gezien.

1. Oma en Willem😀:
    2 augustus 2019
    Geweldig mooi wat jullie zien en meemaken. Zijn er ook schildpadden bij jullie huisje geweest?? Hier is het nu wat koeler na een paar regen en onweer buien. Geniet van jullie laatste mooie week in het mooie Amerika en lieve Groetjes van ons😍😎🤗
  2. Claudia:
    2 augustus 2019
    Ik heb nog geen schildpad gezien. Gisteravond nog op het strand geweest maar ook niks. Wel veel pelikanen, ook leuk om te zien.
  3. Alinda:
    2 augustus 2019
    Oh wat gaaf allemaal!! Ik zag toevallig op Facebook een berichtje van je, over het kajakken. Wist helemaal niet dat jullie weg waren. Heb net in 1 ruk al je blogs gelezen, heerlijk!! Was net een goed boek hahaha. Ik lees het vanaf m'n ligbed bij ons huisje aan zee in Denemarken, dus kon me wel wat vinden in je laatste blog. Klinkt geweldig wat jullie allemaal beleven. Veel plezier nog en groetjes daar!
  4. Claudia:
    2 augustus 2019
    Leuk om te horen. We vermaken ons hier goed. Jullie veel plezier daar!