Donderdag 18 juli

18 juli 2019 - Lexington, Verenigde Staten

Wat een dag. We ontbijten weer lekker buiten in een soort van parkje tegenover het hotel. Lieke en ik wachten in het parkje wanneer Erik en Thijmen in de winkel zijn. We worden aangesproken door een man uit Ethiopië. Hele verhalen over waar hij allemaal geweest is en hij vraagt of we ook gelovig zijn. Niet voor te stellen voor hem als we vertellen dat we dat niet zijn. Hij gaat nog lang door, we moeten de bijbel gaan lezen en dat we het in ons hebben om te geloven. We komen maar moeilijk van hem af. Uiteindelijk schudt hij onze hand met een ‘God bless you’ en loopt hij door.

Dan pakken we een Uber naar het autoverhuurbedrijf. Onze taxichauffeur is overduidelijk anti-Trump en steekt dit niet onder stoelen of banken. Met veel temperament uit hij zijn kritiek op Trump, die hij dan ook een clown noemt.

Bij het autoverhuurbedrijf krijgen we een grotere auto mee dan we gereserveerd hadden. We rijden in een nieuwe Chrysler Pacifica. We zijn eerst allemaal lyrisch over alle mogelijkheden, knopjes, deuren die elektrisch opengaan, etc. Zelfs het dak kan deels open. We maakten ons eerder enigszins zorgen of de koffers achterin pasten. Hier kan mijn kleine autootje van thuis bijna achterin. Op naar Lexington!

We doen boodschappen bij de supermarkt en rijden via de Skyline Drive richting het zuiden. We stoppen onderweg op een prachtige picknickplaats bij het Dickey Ridge Visitorcenter om te eten. We zijn amper uit de auto of een ree staat voor onze neus! Een superplek hier. Vlinders, zo groot zagen we ze alleen in de vlindertuin in Emmen. En de afvalcontainers zijn bearproof. De omgeving doet me denken aan de horrorfilm Friday the 13th die ik vroeger heb gezien en die zich afspeelde op zo’n zomerkamp. Positief bedoeld, ik vind het geweldig!

We rijden verder en worden eerst getrakteerd op een wasbeer en daarna op een zwarte beer! Deze loopt rustig langs de weg. Heel bijzonder.

In Lexington checken we in in het Robert E. Lee hotel en zoeken we een restaurantje. We belanden in een country-achtig restaurantje waar livemuziek gespeeld wordt. Het eten is prima. We moeten wel wennen aan de Amerikaanse manier van serveren, zo vullen ze je drinken aan zonder je vragen en als zij denken dat je klaar bent drukken ze de rekening onder je neus.

We wandelen nog wat door het dorpje. Het is hier zo mooi, het lijkt wel een filmsetting. Daarna gaan we nog naar Spiderman in een mooie kleine ouderwetse bioscoop. En dan op bed. Morgen naar Warrensville waar we een afgelegen huisje in het bos hebben gehuurd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma en Willem😀:
    19 juli 2019
    Geweldig, wat veel mooie ervaringen. Wel voorzichtig zijn met die beren langs de weg. Liefs uit Emmen🐻🐼
  2. Douwe en Wynet:
    Lieve Familie!
    Klinkt geweldig! Wat eenprachtige reis maken jullie ervan! Geniet !!😎🌭🍿
  3. Marian:
    19 juli 2019
    Klinkt allemaal prachtig! Wat een prachtig avontuur beleven jullie! Om nooit meer te vergeten! En wat schrijf je trouwens leuk! Dikke kus!!! 😘
  4. Natasja:
    20 juli 2019
    Ik mis dan weer een foto van de auto....