Donderdag 8 augustus

8 augustus 2019 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Ik sta vroeg op, de anderen slapen nog en ik ga buiten zitten. De laatste hele vakantiedag is aangebroken en ik neem het er nog maar van. Morgen aan het eind van de middag vliegen we terug naar huis.

Na het ontbijt gaan we naar het strand. We hoeven alleen de straat over te steken en we zijn er. Het hotel heeft veel strandspullen die we mogen gebruiken en dus gaan we op pad met 2 parasols, 4 strandstoelen en een luchtbed. We duiken gelijk het heerlijke heldere water in en vermaken ons hier lang. Het was heerlijk, behalve dan dat mijn teen weer eens uit de kom schoot, omdat ik zo nodig moest rennen in het water.

We komen hongerig weer terug in het hotel en eten een verlate lunch. Omdat we alles op willen maken en daarmee dus niks weg hoeven te gooien, eten we onder andere een paar pannenkoeken met maple siroop, toast met smeerbare Reese’s (chocopasta met pindakaas), crackertjes met Philadelphia en getoast brood met boter en sla. Heerlijk en het ruimt mooi op. 👍🏻😁

We springen 1 voor 1 onder de douche en relaxen even op het dakterras. Het regent een beetje, maar we zitten droog onder de parasol.

‘s Avonds stappen we op de watertaxi en cruisen we op een andere manier verder. We varen langs de grootste huizen. Huizen met een prijskaartje van, met gemak, $35.000.000. We varen o.a. langs het huis van Tom Cruise. Erg mooi, maar ook wel een hoog Eftelinggehalte.

We stappen van de boot af bij de Las Olas Boulevard. Daar zoeken we een restaurantje en we belanden bij een Argentijn, we gaan voor de empanadas. Heerlijk! De eigenaar van het restaurant maakt graag een praatje en vertelt ons dat het zijn dochter is die zo op gaat treden. Hij vraagt aan Lieke van welke muziek ze houdt. Ed Sheeran zegt ze, en hij vraagt haar naam. Lieke. Sorry hoe? Lieke is een moeilijke naam voor Engels sprekenden. Even later doet de zangeres een inleidend verhaaltje en zingt ze ‘Thinking out Loud’ voor de lovely Liekha.

De Los Olas Boulevard is een mooie sfeervolle straat met restaurants en winkels aan weerszijden. We wandelen wat rond en zien ook hier weer de mooiste auto’s. We lopen langs een ijszaak en als toetje nemen we een tap-ijsje met een mega prijsje!! 😱 Maar goed, het is de laatste avond, dus vooruit. Het ijs is HEERLIJK! Verschillende getapte ijssoorten overgoten met fruit, cheesecakeblokjes en andere lekkernijen. Erik en ik nemen een bescheiden bakje. Thijmen en Lieke niet...

We lopen terug naar de watertaxi en varen weer richting hotel. Alle villa’s zijn nu verlicht en we kijken weer onze ogen uit. Naast de meeste villa’s ligt een luxe jacht geparkeerd.

Morgen vliegen we naar huis. Vanavond hebben we al ingecheckt, dus wat betreft dat gedeelte zijn we er klaar voor. Nu de rest nog.

1. Oma en Willem😀:
    10 augustus 2019
    Wat mooi Lieke dat de zangeres een mooi liedje heeft gezongen voor jou geeft gezongen, super😍