Maandag 29 juli

29 juli 2019 - St. Augustine, Verenigde Staten

We staan weer op dezelfde tijd op (8.30 uur) en gaan ontbijten. Althans, zo noemen ze het hier in het motel. Het ‘ontbijt’ bestaat vandaag uit Krispy Kreme donuts met koffie, thee of sap. Erik heeft 4 donuts op, Lieke ook 4, Thijmen 5 en ik 2.

🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩🍩 Zoveel donuts dus!!

We checken uit en gaan op pad naar St. Augustine in Florida. De laatste staat van onze roadtrip.

Als we aankomen in St. Augustine zijn we te vroeg bij hotel La Quinta by Windham, maar gelukkig kunnen we al wel inchecken. Het is een mooi hotel op een kwartier lopen van het centrum.

We eten even wat in het hotel en gaan dan naar het historische centrum van St. Augustine. Deze plaats werd in 1565 door de Spanjaarden gesticht en is de oudste, continu bewoonde Europese nederzetting in de Verenigde Staten.

Ik vind het hier prachtig. Veel water, mooie huizen en knusse straatjes. Het heeft wel veel weg van Spanje alleen moet je dan het enorme toeristische uit Spanje wegdenken. Mocht je ooit naar Florida gaan, sla St. Augustine dan niet over.

Terwijl we onze dagelijkse 10.000 stappen weer proberen te halen zien we honderden hagedissen, eekhoorns, verschillende vogels en 2 enorme schildpadden!

Als we flauw zijn van het wandelen gaan we naar het hotel, pakken de auto, halen een megapizza voor ons vieren en zoeken we een plekje op het strand. Hier eten en relaxen we tot het helemaal donker is.

Als we terug zijn duiken de kinderen de hotelkamer in en Erik en ik zitten nog even op het terras van het hotel. We kijken uit op de straat en Erik, die teveel Hollywoodfilms heeft gekeken, hoopt op een illegale straatrace onder onze neus. Nou die was er niet, maar het leek er wel op dat de politie verwachtte dat er een groepje hard rijdende motoren langs zou komen. Een U-bocht en de politie ging er, met sirenes aan, achter aan. Tot nog een beetje actie!

1. Oma en Willem😀:
    30 juli 2019
    Wat doe jij dat goed Claudia, de reisverslagen maken, super. Fijn dat jullie zo genieten met elkaar. Het is nog steeds heel warm. Ik kan er slecht tegen. We zitten dan ook veel in de schaduw. We fietsen en doen het rustig aan. Lieverds, Genieten samen en een dikke knuffel van ons in Emmen🥨🥨🥨