Maandag 30 september 2019

30 september 2019 - Ferragudo, Portugal

Vandaag hebben we om 11.30 uur een boottochtje gereserveerd vanuit het dorp. Als we aankomen zien we een prachtig klein gekleurd vissersbootje. We stappen in met 2 Engelsen en 2 Amerikanen die uit Ashville komen, grappig, want daar zijn wij net deze zomer geweest. De schipper heet Luis en is vroeger visser geweest. Hij heeft een traditioneel houten vissersbootje gekocht van een oude man, deze opgeknapt en in mooie kleuren geverfd en nu vaart hij rond.

We varen langs de kust van cave naar cave en Luis verteld honderduit. Over de visserij, over de rotspartijen en over hoe het vroeger was aan zee. We krijgen een biertje of wat je maar wilt en genieten van alles wat er gebeurt. Daarna bijtanken met een lunch bij Port Arade.

En dan in de middag toch maar weer richting strand om de rekening van gisteren te betalen, bah wat vervelend..... We voelen ons verplicht tot het aanschaffen van een drankje en gaan voor witte wijn en pina colada. Cheers!

In de avond schuiven we aan bij Farragood, een Portugees restaurantje, we eten lekker en drinken Sangria en bier tot we weer ons bed inrollen.

Vanavond is onze laatste avond in Ferragudo. Morgen rijden we richting het oosten naar Tavira waar we nog voor een nacht een hotelletje hebben geboekt.