Vrijdag 12 juli

17 juli 2019 - Manhattan, New York, Verenigde Staten

Om 9 uur vertrekken we met de auto naar Schiphol. Parkeren doen we op een lang-parkeren plek even buiten Schiphol. Ons ticket wordt niet gepakt door de automaat, dus melden we ons bij het loket en mogen gelukkig zo doorrijden. Daar gaan we dan met onze rolkoffertjes.

Met een bus worden we naar Schiphol gebracht. Het gaat allemaal erg snel op Schiphol. Om 14.50 uur zouden we moeten vertrekken maar dit wordt een half uurtje later. Als we over moeten stappen op Heathrow moeten we stevig doorlopen. Hier moeten we weer door de controle, Eriks tas wordt eruit gepikt omdat al onze flesjes shampoo etc. bij hem in de tas zitten. Blijkbaar vonden ze het verdacht dat iemand zoveel mee heeft aan vloeibaar spul. Ik moet mijn haarzoutspray inleveren omdat het flacon te groot is.

We moeten uiteindelijk rennen naar de gate. We zijn er 10 minuten voor vertrek. Aan boord krijgen we lekker eten, drinken en een ijsje.

Rond 19 uur zijn we op JFK. Het lijkt erop dat ze hier vergeten zijn personeel in te zetten bij de controles en we sluiten aan in een hele lange rij mensen. Na ongeveer anderhalf uur mogen we vingerafdrukken achterlaten en krijgen we een stempel in ons paspoort. De rij achter ons is verzoveelvoudigt en ik heb het te doen met de mensen die hoogstwaarschijnlijk nog uren moeten wachten.

We pakken een yellow cab naar het hotel the Wall Street Inn. We checken in en gaan naar de kamer, daarna gaan we nog snel even wat drinken en eten kopen bij de supermarkt en een hotdog scoren bij een stalletje. En dan op bed.

Gevoelsmatig zitten we nog in de Nederlandse tijd en is het in Nederland half 6 ‘s ochtends als we gaan slapen.