Vrijdag 19 juli

19 juli 2019 - Warrensville, North Carolina, Verenigde Staten

Vanmorgen weer op tijd op en we ontbijten heerlijk in het hotel. Leuk om alles van het buffet te proberen, het is maar goed dat we zoveel wandelen 😁. Maar vanmorgen is er vers fruit bij het ontbijt. Heerlijk! Dat zie je hier niet zoveel. Ongezond is meer aanwezig dan gezond en in de supermarkt is het gezonde eten duurder dan het ongezonde. Enfin, fruit dus, we hebben weer wat vitaminen gehad.

Op weg naar ons volgende verblijf stoppen we bij het Natural Bridge State Park en gaan daar wandelen. Het is erg warm, ruim over de 30 graden en vochtig. Gelukkig is er veel schaduw. We wandelen langs een watertje, watervalletjes en gaan onder een mega natuurlijke brug door. We zien nog 2 slangen en een toch wel erg grote spin!

En dan rijden we op de Blue Ridge Parkway. Op deze weg zullen we in dit gedeelte van de vakantie regelmatig rijden, steeds een stukje zuidelijker. De Blue Ridge Parkway is een groene route met mooie uitzichtpunten die loopt van Shenandoah National Park tot de Smokey Mountains. Het is hier erg mooi, heuvelachtig, leuke dorpjes met mooie huizen met veranda’s, inclusief schommelstoel of schommelbank.

We stoppen onderweg bij Mabry Mill. Een watermolen uit ca. 1905-1910. ‘Hey y’all’ zegt een oude man in het huisje bij de molen. ‘Where are y’all from?’ We vertellen dat we uit Nederland komen en hij vertelt dat er net ook 2 Zwitsers waren. Veel Amerikanen denken dat Europa een land is.

De berenteller staat op 2. Deze redelijk grote beer loopt heel relaxt over de weg. Super om te zien.

Op weg naar onze Sugar Tree Lodge in Warrensville gaan we langs de Walmart boodschappen doen voor de komende 2 dagen. Alles is hier groot en veel. Er is zelfs een wapenafdeling. We kopen maar geen wapen bij de Walmart want die mag niet mee het vliegtuig in 😂. Wel vitamine C, die hebben we wel nodig.

Pas om 20 uur komen we aan bij ons volgende verblijf. Wat een superplek. Wel een beetje eng om ‘s avonds naar buiten te gaan. Er zitten hier beren, reetjes, schorpioenen, slangen etc. 😬 Dus deuren dicht ‘s avonds en alles goed opruimen buiten.