Vrijdag 2 augustus

2 augustus 2019 - Sanibel, Florida, Verenigde Staten

Om 6.55 uur staan Erik en ik op het strand om de opkomende zon te zien. We dachten dat we hier de zon konden zien ondergaan, maar we zitten hier in een boogje, dus dat wordt hem niet. Helaas is het te bewolkt en dus kruipen we nog even weer ons bed in. Maar ook al ben ik nog best moe ik ga toch liever op en dus begeef ik me naar de veranda en geniet van het mooie uitzicht terwijl de palmen boven me ruisen en ik de golven hoor rollen. En dan hoor ik ineens een helikopter aan komen en deze vliegt zo laag over dat ik er enorm van schrik. Vervolgens vliegt ie nog 3 keer heel laag over en dan bedoel ik ook echt laag. Niet normaal, ik heb het nog nooit mee gemaakt. De man van de receptie vond zichzelf erg grappig en vertelde me dat ze op zoek waren naar een voortvluchtige. Gelijk daar achteraan vertelde hij dat dat een grapje was 😀 en dat het waarschijnlijk met muggeninspectie te maken had. Huh!? Alsof je die kunt zien vanuit een helikopter! Raar! Of ik heb het weer eens verkeerd begrepen.... 😬

Vannacht ben ik vaak wakker geweest omdat ik telkens geluid hoorde rond het huisje. Ik dacht dat er mega schildpadden met hun schild schuurden langs het huisje maar na een inspectie vanmorgen lijkt het me waarschijnlijker dat het de planten zijn die tegen het huisje aan waaien.

We doen niet heel veel vandaag. We lopen via het strand naar een winkel waar je koffie kunt kopen en lopen met een cappuccino en americano terug. We zitten wat op het strand, kijken naar de vogels en lezen wat.

Aan het begin van de middag gaat het weer regenen. In eerste instantie is het zo weinig dat als de tweede drup valt, de eerste drup alweer is opgedroogd. Even later gaan we toch maar naar binnen. We relaxen wat en besluiten later in de middag het eiland te verkennen met de auto. Het eiland is één grote groene oase, erg parkachtig, heel mooi. We hopen alligators en schildpadden tegen te komen, en we zien veel waarschuwingsborden voor beide maar daar houdt het wel mee op.

‘s Avond eten we bij the Island Cow en daarna kruipen we thuis voor de buis.

We gaan de laatste week van onze 4 weken vakantie in, nog 1 hele week! Het gaat ineens best snel, maar aan de andere kant hebben we al zoveel gezien en hebben we ook het gevoel al lang van huis te zijn.

1. Oma en Willem😀:
    3 augustus 2019
    Het is al weer bijna voorbij jullie naar toch nog een week. Ik heb begrepen dat jullie volgende week zaterdag weer thuis zijn. Wij zijn er dan nog even om samen koffie te drinken. Geniet er van maar dat doen jullie wel.
    Lieverds dikke knuffel uit Emmen van ons 🌏😎🌞🍷
  2. Claudia:
    3 augustus 2019
    Ik zie het liever als nog een hele week! Zaterdag komen we inderdaad weer thuis.