Vrijdag 26 juli

26 juli 2019 - Mount Pleasant, South Carolina, Verenigde Staten

Na het ontbijt rijden we weer verder. We rijden langs Lake Lure waar onder andere de scène uit Dirty Dancing is opgenomen waar Johnny en Baby de lift oefenen in het water. Voor wie niet weet welke scène ik bedoel, wat ik me echt echt niet kan voorstellen...hierbij; Dirty Dancing - Lift. Lake Lure is prachtig. Als ik de reis opnieuw zou uitstippelen dan zou ik een dag minder Pigeon Forge hebben gepland en een dag langer naar hier om een bootje te huren en het water op te gaan. Erik en ik konden dan mooi de scène naspelen uit Dirty Dancing en ook de lift oefenen 😂.

Inmiddels cruisen we over de highway 26 en zijn we in South Carolina beland, estimated time of arrival 2:22 PM. We zien wederom mannen die gras aan het maaien zijn op de middenberm (zonder rijdende afzettingen met enorme waarschuwingsborden, zoals bij ons in Nederland) en groepen mensen die rommel aan het opruimen zijn langs de snelweg. Jammer dat er mensen zijn die troep uit de auto gooien, maar fijn om te zien dat men hier toch waarde hecht aan het opruimen ervan.

Oh ja, had ik al verteld dat ik de vrachtwagens hier zo mooi vind. Prachtig, groot, ik vind ze zelfs stijlvol.

Onderweg luisteren we veel naar de Country-muziekzenders. Normaal gesproken is countrymuziek alles behalve onze muzieksmaak maar hier past het zo goed. De nummers die we al bijna mee kunnen zingen omdat we ze zo vaak horen zijn Knockin’ Boots van Luke Bryan of Some Of It van Eric Church

We komen dichterbij Charleston en het valt op dat de auto’s hier kleiner zijn. In North Carolina reden wel erg veel grote pick-up trucks rond, soms zelf met iemand in de bak.

We zijn in Charleston. De omgeving is erg mooi. Tropischer, en ook de temperatuur is hier naar. Het is warm en erg vochtig. We checken in bij Home2Suites Mt. Pleasant. Ik moet 3 keer naar beneden omdat er geen slaapplek is voor de kinderen. Nadat dit opgelost is valt het me op dat de kamer best vunzig is. Toch maar even klagen bij de receptie. De assistent manager komt morgen met een voorstel. Ben benieuwd. Het ergste maak ik zelf schoon, dan weet ik in ieder geval dat het goed is 😂.

We gaan Charleston in. Kopen wat te eten in de supermarkt en gaan in een parkje aan het water eten. En we zien al snel een dolfijn!! Ook vliegen hier veel bruine pelikanen rond.

Charleston is echt zo’n superplaats. Ik wil wel tientallen foto’s plaatsen om het te laten zien, maar er is geen foto die precies weergeeft wat we willen laten zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda:
    27 juli 2019
    Zo leuk om te lezen! Wat een gave reis!
  2. Marian:
    27 juli 2019
    https://country-music.nl/concerten/ voor de fans.. En de vrachtwagens, zoals die van de cola reclames zeker? Prachtig!!! Maar ik volg jullie reis hoor!! Erg mooi allemaal!!! 😘
  3. Claudia:
    28 juli 2019
    😂 Mooie enorme vrachtwagens met van die grote uitlaten aan de zijkant. Meestal enorm glimmend.