Vrijdag 27 september 2019

27 september 2019 - Ferragudo, Portugal

Vandaag besluiten we na het ontbijt recht omhoog het binnenland in te rijden en langs de westkust terug naar beneden. We zijn al eerder aan de westkust geweest en daar is het prachtig.

Volgens mijn zus Marian kun je bij de camperplek bij Alferce kiwi’s 🥝plukken, dat lijkt ons wel wat. Maar helaas, geen kiwi 🥝 te zien, geen idee ook of het überhaupt kiwitijd 🥝 is. Wel zien we overal zwart geblakerde bomen, na gegoogled te hebben weten we dat hier vorig jaar enorme branden gewoed hebben, naar om te zien wat voor effect dat heeft op zo’n gebied.

We rijden verder naar het westen tot we bij Zambujeira do Mar zijn. Hier willen we broodjes kopen, maar we komen met koekjes de superkleine winkel uit omdat er geen beleg te koop was. Liever een koekje dan droog brood. We parkeren aan de kust en genieten van het fenomenale uitzicht en onze koekjes. Ik wil nog een kerkje inlopen maar er wordt gewaakt bij een opgebaarde vrouw dus het kerkbezoek laat ik maar achterwege. De westkust is een walhalla voor surfers, metershoge golven worden hier getrotseerd. Mooi om te zien. De golven slaan zo hard tegen de kust dat het spectaculaire plaatjes oplevert.

Na wat mooie plekken te hebben gezien rijden we naar de zuidkust, daar wandelen we naar een afgelegen strandje en gaan op het strand liggen lezen, na een uurtje houden we het voor gezien, het waait zo hard en bij iedere vlaag worden we gezandstraald, het zand zit echt overal. 😬

‘s Avonds eten we bij de pizzeria in het steegje in het dorp, heerlijk.

1. Egma en Willem:
    1 oktober 2019
    Hoi Claudia en Erik,
    Zo te lezen vermaken jullie je prima in het mooie Portugal. Lekker relaxen. Mooie plaatjes gemaakt. Trouwens geen rustig zwemwater daar aan de kust. Willen jullie het huisnr nog even doorgeven. Geniet nog even een paar dagen in het zuiden, hier is het echt geen terrassenweer.