Woensdag 7 augustus

7 augustus 2019 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Als we wakker zijn springen we onder de douche en halen we ontbijt bij de CVS. Niet teveel want we willen alles opmaken wat we in de afgelopen weken hebben verzameld.

Daarna verkennen we het andere gedeelte van Ft. Lauderdale. Maar het is zo warm dat het bijna een ongezonde situatie wordt. We hebben het nog niet eerder zo warm gehad deze vakantie.

Vanmorgen was er een man aan het werk bij een douche op het strand. Het was zijn taak om het zand wat zich verzameld had op de grond onder de douche terug te scheppen op het strand. Een soort van water naar de zee dragen zeg maar. Ik blijf me verbazen over diverse baantjes hier.

Er zijn ontelbare zeeschildpaddennesten op het strand en je ziet ook regelmatig mensen rijden of wandelen van de turtlepatrol. Zij scannen het strand op schildpadactiviteit. Ze kijken naar sporen en daar waar nodig zetten ze stukjes strand (schildpadnest) af. Ook brandt er van maart tot oktober na 21 uur minder licht langs de boulevard omdat de schildpadden door het licht gedesoriënteerd raken.

We besluiten in de middag de auto te pakken en naar Miami te rijden. In de auto is het lekker koel en het is ook fijn om het gebied hier te verkennen op deze manier. In de steden in Amerika zijn erg veel zwervers, voor ons stopt een auto en 2 vrouwen stappen uit om bij een op straat slapende zwerver een deken en een zitzak neer te leggen. Erg ontroerend!

We parkeren bij South Beach in Miami Beach en lopen een stukje richting het noorden over het strand en over de Ocean Drive richting het zuiden weer terug. De ‘Baywatchhuisjes’, gevuld met knappe afgetrainde lifeguards, zijn in art deco stijl, kleurig, en het strand is erg mooi, het water helderblauw.

Op Ocean Drive kopen we ice dragons, gekke gekleurde balletjes met een fruitsmaak die overgoten worden met vloeibaar stikstof, bizar. Een beker vol met rokende balletjes is wat je meekrijgt en zodra je 1 in je mond stopt rookt het door en lijkt het alsof je een dikke Cubaanse sigaar aan het roken bent. Eigenlijk koop je een eetbare attractie. Leuk om een keer te ‘eten’.

Ocean Drive is een gekkenhuis vol met restaurants, hotels, dure auto’s en flanerende mensen in de kleinste, meest bizarre outfits. We rijden later in het donker terug over de A1A langs tig Trump-gebouwen en andere, meest luxe, hotels. Miami is 1 groot gekkenhuis....maar wel leuk!