Zaterdag 13 juli

17 juli 2019 - Manhattan, New York, Verenigde Staten

Op tijd op. Na het ontbijt gaan we naar de One World Observatory, we hadden de dag ervoor al online tickets gekocht. We gaan met een supersnelle lift zo’n 100 verdiepingen omhoog. Daar krijgen we eerst een stukje film te zien op een grote muur waarna de muur ineens omhoog gaat en je de stad ziet liggen. Erg indrukwekkend. In een ander gedeelte kun je vervolgens helemaal rondom lopen. We genieten van het duizelingwekkende uitzicht, schieten heel wat foto’s en gaan daarna weer met de lift naar beneden. Er wordt op de wanden van de lift een film gedraaid net als op de heenweg. Het lijkt wel een attractie en ik voel me net Sjakie in de glazen lift, misschien is dit nog wel het leukst van alles.

Eenmaal weer beneden zijn we naar het water gewandeld langs allemaal verschillende parkjes. Een erg mooi en relaxt stuk. Het valt ons op hoeveel mensen hier aan het sporten zijn.

Het wordt nu wel erg warm en we gaan de schaduw opzoeken tussen de wolkenkrabbers. In het Father Demo Square (bankjes rondom een fontein) eten we een pizzaslice met soda en bestuderen we duiven die indruk op elkaar proberen te maken.

Daarna lopen we langs het Friends appartment, door Greenwich Village. We krijgen wat lekkere trek en in het overdekte Chelsea Market bestellen de mannen een broodje pulled pork en Lieke en ik delen een mega stuk heerlijke carrot cake.

We wandelen vervolgens over de hele High Line. We zijn moe aan het worden en besluiten nog even op Times Square te gaan kijken en er dan een eind aan te breien. We zien de naked cowboy, proberen een betaalbare bril voor Erik te vinden in de Ray Ban winkel en kijken nog in de M&M winkel en scoren een gratis chocolaatje bij Hersheys.

Daarna pakken we de metro naar het hotel. Relaxen hier even en gaan dan hapjes halen bij de Open Market, deze eten we op in het Battery Park en we zitten hier nog eekhoorns te kijken tot het park gaat sluiten. Dan zoeken we een bankje op aan het water en zitten hier tot de zon onder is. We hebben uitzicht op het Vrijheidsbeeld.