Zaterdag 28 september 2019

28 september 2019 - Ferragudo, Portugal

Na in de ochtend een yoghurtje met kiwi te hebben gegeten strijken we neer op een terrasje op het plein in het dorp. Voor €1,40 een koffie met een pastel de nata, nou dat doen we natuurlijk. Heerlijk! Ik heb ze ooit zelf proberen te maken, maar dat haalde het lange niet bij deze. Thuis toch maar weer eens proberen.

Nadat we het terras zat zijn gaan we richting het oosten met onze gehuurde Seat. Bij Praia do Molhe gaan we met de trap naar beneden richting strand en besluiten we de pier af te lopen. We zien overwegend droge plekken op de pier dus dat moet wel kunnen. Maar als we een stukje de pier op zijn beseffen we ons dat het vloed wordt en slaan de golven steeds hoger over de pier. Nou ja, zolang de vissers hier rustig blijven doen wij dat ook. Inmiddels sopt Erik in zijn sneakers en loop ik met de slippers in mijn hand want die zijn niet bestand tegen de kracht van het water. Aan het einde van de pier draaien we snel om en lopen terug naar het strandje......die weg is.

We rijden verder van strandje naar strandje en we raken niet uitgekeken en gewandeld, het is hier zo prachtig! Wat een overweldigende natuur.

Na een terrasje bij Praia do Paraíso, een ijsje in Carvoeiro en verschillende strandjes en mooie uitzichtpunten te hebben gezien gaan we terug naar Ferragudo. ‘s Avonds eten we bij O Velho Novo, een Portugees restaurantje in een steegje in het dorp. Zowel het eten als de bediening zijn prima. Na het eten wandelen we naar een Indiaas restaurant, we reserveren hier vast een tafel voor morgen. De stappenteller geeft alweer bijna 16.000 stappen aan en maar liefst 54 verdiepingen, en dat op slippers!