Zaterdag 3 augustus

3 augustus 2019 - Sanibel, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen worden we vroeg uit ons bed getrild door het enorme slechte weer. Regen en onweer, waarbij het onweer bij iedere donder ons hele huisje doet trillen. Buiten douchen moet nu ook makkelijk kunnen want er komt zoveel water uit de lucht vallen.

Gelukkig klaart het na het ontbijt op en we maken er gelijk gebruik van. We slepen 4 ligbedden naar het strand en we relaxen wat. We weten 2 kleine bodyboards te scoren op ons verblijf en we trotseren de enorme golven. De stroming staat zo sterk dat je al snel afdrijft, gelukkig niet de zee in, maar je wordt als het ware tientallen meters verderop het strand op gegooid. De golven zijn enorm, als je op probeert te staan komt de volgende golf er alweer aan en dus buitel je heel wat keren door het water voor je uiteindelijk weer op je benen staat en je bikinibroek weer op kunt trekken 😬.

In de verte pakken de wolken zich weer samen en onder aan de wolken zien we ineens een slurf verschijnen. Oh jee! Maar gelukkig trekt deze na een paar minuten weer weg. Dan begint het ineens te regenen, ook leuk, maar het zwemmen in zo’n wilde zee is best vermoeiend, dus gaan we terug en relaxen wat. Het is echt zo ontzettend warm, de temperatuur is ‘maar’ 30 graden, maar het is erg vochtig en dat maakt dat de gevoelstemperatuur veel hoger ligt.

Verder doen we deze dag niet heel veel. Omdat we vanavond weer willen BBQ-en doen we nog boodschappen in de lokale super. ‘s Avonds eten we dikke Amerikaanse burgers met courgette en champignons op de BBQ, daarbij nog een salade van komkommer en tomaat. Lekker!

Later maken Erik en ik nog een strandwandeling en hopen nog schildpadden te spotten, maar helaas. Wel liggen her en der schildpaddennesten op het strand, deze worden goed beschermd en zijn afgezet met lint en waarschuwingsborden.

Onder een sterrenhemel waar je u tegen zegt genieten we nog van het krekel- en kikkerconcert. Morgen zakken we weer een stukje af en gaan we naar Naples, weer een stadje in. Ook leuk.

1. Oma en Willem😀:
    4 augustus 2019
    Mooie foto's en wat een leuk huisje hebben jullie daar. Het ziet er allemaal mooi uit. Ik ben blij dat jullie genieten.
    Groetjes van ons uit Emmen.fm
  2. Claudia:
    5 augustus 2019
    Dat doen we zeker, vandaag gaan we naar de Keys. Ben benieuwd.
  3. Oma en Willem😀:
    8 augustus 2019
    Geweldig wat mooie indrukken maken jullie. Willem is naar Emmen en ik ben aan het poetsen hier. Eigenlijk niet nodig hoor maar dan hebben we morgen nog een mooie dag. Weten jullie al hoe laat jullie thuis komen zaterdag?? Veel plezier nog. Nog even genieten en dan weer naar Groningen
    🤗😎
  4. Claudia:
    8 augustus 2019
    Fijn dat we in een gespreid bedje thuis komen. Tot zaterdag! 😘