Zondag 21 juli

21 juli 2019 - Blowing Rock, North Carolina, Verenigde Staten

Country muziek op de radio en daar gaan we weer, via de Blue Ridge Parkway. We stoppen bij Mount Jefferson en lezen dat deze berg vroeger Mount Negro heette omdat veel slaven zich hier verstopten terwijl ze op de vlucht waren richting het noorden.

Er zijn 2 dingen die Amerikanen heel goed kunnen. Vlag hijsen en gras maaien. Veel bewoners hebben een vlag aan het huis hangen, sommige 3, anderen wel 8 😁. En het ene gazon is nog strakker dan het andere. Ook de bermen langs de wegen zijn strak gemaaid. En er ligt nagenoeg geen rommel op straat. Daardoor ziet het er hier verrassend netjes uit. Eigenlijk het tegenovergestelde van wat ik had verwacht.

Aangekomen in Blowing Rock checken we in bij hotel Meadowbrook Inn en relaxen we eerst even. Ook dit is weer een mooi plaatsje. Wel druk. Veel bloemen en de mooiste huizen.

‘s Avonds eten we bij Woodlands Barbeque Restaurant. Een restaurant in countrystyle. Heel stijlvol is het niet want we eten van plastic borden en met plastic bestek. Dat is hier niet heel ongebruikelijk. Ik denk er het mijne van. Net zoals van het gebruik van plastic zakjes in de supermarkt. Bij 1 keer goed boodschappen doen krijgen we ongevraagd minimaal 6 zakjes. Soms een dubbele om bv. een gallon water omdat ie er anders doorheen zakt.

We wandelen terug richting het hotel en eten onderweg een ijsje in het park. Nog zwemmen in het hotel en dan naar bed.

1. Natasja:
    22 juli 2019
    Die auto is leuk om mee terug te nemen!
  2. Claudia:
    22 juli 2019
    Past niet in de rolkoffer.