Zondag 28 juli

28 juli 2019 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Ik word weer op tijd wakker in het mega grote bed. Het bed is zo groot dat ik er helemaal schuin in kan liggen zonder Erik te raken. Ik hou van schuin liggen! 😁

Na het ontbijt met o.a. zelfgemaakte wafels vullen we de koelbox met ijs (in ieder hotel is wel een ijsblokjesmachine aanwezig), laden we alles weer in de auto en gaan we, nieuwsgierig naar wat deze dag ons brengt.

De assistent general manager van het hotel vertelt ons nog dat we i.v.m. het beddenprobleem en de vieze kamer een nacht gecompenseerd krijgen. Erg netjes. Tijdens ons verblijf groette hij mij, na mijn klacht, telkens met ‘How are you Mrs. Pietersen?’. 😁👍🏻

We moeten plassen onderweg en we besluiten dit bij Dunkin’ Donuts te doen, kunnen we gelijk een lekkere donut meenemen. Onze eerste deze vakantie!! En lekker joh!

Een jongen bij Dunkin’ vertelde dat hij voor $425 per maand in een stacaravan woont. Veel Amerikanen wonen in een stacaravan, we komen ze onderweg dan ook veel tegen. De meest krakkemikkige caravans staan hier met de mooiste auto’s ervoor. 😬

We rijden via Beaufort naar Savannah in Georgia, eenmaal aangekomen gaan we eerst naar de Bonaventure Cemetery. Een oude begraafplaats met bomen die vol met Spaans mos hangen waardoor het een wat dramatisch uiterlijk krijgt.

Daarna rijden we door mooie wijkjes naar ons motel, de Thunderbird Inn. Een leuk motel in een retro sfeer. De kinderen zijn weer blij, want er is gratis popcorn. 🍿

We gaan Savannah in en zigzaggen door de straten. We zien mooie huizen met veranda’s ervoor. We eten Mexicaans en zigzaggen daarna terug naar het motel. Om de zoveel meter wandelen we door een Square, een klein parkje en we wandelen, relaxen en luisteren naar het krekelconcert in het grotere Forsyth Park. Wanneer we weer terug zijn slepen we stoelen naar buiten en relaxen nog een beetje in de warmte. En weer is een dag voorbij gevlogen. Morgen naar Florida, de laatste staat van onze roadtrip.