Dinsdag 6 augustus

6 augustus 2019 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Ik heb lichtgevende lakens! Ik kwam er vannacht achter dat als ik mijn hand langs het laken wrijf er vonkjes vanaf vliegen. Bij iets teveel actie in bed kan ik me voorstellen dat je in vuur en vlam komt te staan...

Vandaag is het dinsdag en de vakantiedagen tikken nu wel erg snel weg. We verhuizen nog 1 keer, maar eerst ontbijten we op het strand, hoe leuk is dat. Terwijl we onder de palmbomen zitten, lopen 10 leguanen om ons heen. Ze schooien!! Even later voert Thijmen een appel aan zijn nieuwe vriendjes.

En terwijl Lieke en Thijmen weer op de paddle-boards staan, drinken Erik en ik nog een kop koffie en thee en lezen we wat op ons balkon, totdat we toch echt in moeten gaan pakken om weer verder te gaan. Op naar ons laatste plekje. Ik zal het reizen gaan missen. Het is zo leuk om te cruisen, door de mooie natuur en door interessante dorpen, en om de Amerikaanse vlaggen overal te zien wapperen.

Niet een minuut eerder dan 11 uur checken we uit en gaan we weer op pad. Met ietwat gemixte gevoelens, leuk om naar Fort Lauderdale te gaan, maar niet leuk om dit stukje paradijs achter ons te laten.

In de auto bel ik met een hotel waarvan we de boeking geannuleerd hadden (via Agoda). Na de annulering, al in het begin van onze vakantie, heb ik niks meer gehoord en ze hadden al geld afgeschreven van de Visa, en dit horen we terug te krijgen. Ok dus ik bel; de mevrouw aan de lijn hoort me niet, zegt ze. Ik zeg hello hello, can you hear me? Ze zegt no?! Dus ik vraag haar hoe ze mijn vraag dan kan beantwoorden. Dan vraagt ze me mijn achternaam te spellen. Dus ik spel, maar ze snapt me niet. Ik moet het internationale spellingsalfabet inzetten, maar ik weet de bijbehorende woorden niet. Ik begin met P van Peter, I van ice, E van Erik. E van elephant vraagt ze? Ook goed. T van tennis. Ze snapt er helemaal niks meer van. Achterin de auto liggen de kinderen helemaal in een deuk. Dan haalt ze er een collega bij die Spaans spreekt?! Nou ja zeg, mijn Engels is niet perfect maar het lijkt toch echt niet op Spaans. Uiteindelijk heb ik het er maar bij gelaten. Ik los het wel op via Agoda. Die verstaan me gelukkig wel en in no time is het geregeld.

Onderweg naar Fort Lauderdale gaan we we weer een stukje van de Everglades in, richting het Indianendorp Miccosukee, daar hopen we op een airboat mee te kunnen de wildernis in. Zodra we weer op de Tamiami Trail rijden zien we gelijk 2 alligators. 👍🏻

Maar aangekomen bij het Indianendorp betrekt de lucht en is het niet mogelijk om het water op te gaan, vanwege het verwachte onweer. We wachten nog een uur maar helaas, het wordt er niet beter op, dus gaan we richting Fort Lauderdale.

Aangekomen bij het Snooze Hotel is onze kamer nog niet klaar. De schoonmaakster moest met haar zoon naar het ziekenhuis, heel verhaal, kortom ze liepen wat uit in de planning. Hij biedt ons gelijk een korting aan van $20 per nacht. Prima!

Als even later onze kamer klaar is checken we in. Prima plekje, niet het mooiste, maar we zitten wel aan zee, er is een centraal dakterras en een lager gelegen centraal balkon. Dat is wel weer fijn.

‘s Avonds verkennen we een deel van Fort Lauderdale. Het is wel even wennen, want het is hier druk en overal word je geëntertaind, niet helemaal ons ding, maar we hebben een aantal dingen die we hier willen doen, dus we vermaken ons wel. Nu genieten we nog even van een drankje op het balkon. Morgen zien we wel verder.