Maandag 5 augustus

5 augustus 2019 - Tavernier, Florida, Verenigde Staten

Jeuk!! Vannacht heeft niet het slechte weer mij uit mijn slaap gehouden maar de tientallen muggenbulten op mijn lijf. Weer op tijd wakker dus.

We gaan op tijd op pad naar Tavernier (naast Key Largo). We wilden vanmorgen eerst nog gaan zwemmen, maar het onweerde dus dat feestje ging niet door. Het lijkt erop dat het regenseizoen eerder is begonnen want volgens de bewoners hier is het ongebruikelijk dat het nu al zoveel regent. Gelukkig hebben we er nog niet veel voor hoeven laten. Duidelijk is wel dat als het hier regent het ook flink regent en dat hier dan ook alles in no time blank staat.

We rijden over de Tamiami Trail, door de Everglades naar Tavernier. Onderweg regent het hard en onweert het wel erg dichtbij, echt niet te geloven. Verder zien we niet 1 krokodil en Thijmen noemt het hier dan ook de Neverglades. 😂 We lunchen bij de Waffle House, Amerikaanser kan bijna niet.

Als we aankomen bij The Coconut Palm Inn kunnen we gelijk inchecken. We worden ontvangen met een lekkere cocktail van mango, kokos en iets van rum. En de receptioniste heeft een leuke verrassing voor ons, want we krijgen de honeymoonsuite. We moeten de kinderen vanavond maar wegsturen zegt ze zodat wij in de jacuzzi kunnen. 🤔 We hebben weer een superplekje. Met uitzicht op de baai. Echt prachtig. We mogen overal gebruik van maken; fietsen, zwembad, vuurplaats, kayaks, paddle-boards, waterfietsen etc. Echt super!! Hier kunnen we nog prima even relaxen.

Als we het terrein verkennen zien we erg veel leguanen en ze hebben een erg luie kat, Coco. Even later pakken Erik en Thijmen beide een paddle-board en Lieke en ik een waterfiets. Best eng, het water, want er zitten veel kwallen, en er kunnen kreeften, manatees, kleine haaitjes of zelfs verdwaalde alligators inzitten. We moeten dan ook voor het gebruik van de waterattributen een handtekening zetten dat als er wat gebeurt, zij niet aansprakelijk zijn. Er was tot nu toe nog nooit iets ergs gebeurd...

We relaxen wat, doen boodschappen voor o.a. het avondeten (salade), we zwemmen, lezen, eten en zwemmen weer. Thijmen en Lieke gaan in de avond beide weer op een paddle-board tot het bijna donker is en Erik en ik pakken de fiets en cruisen wat door het dorp en roepen aah en ooh als we weer een mooi stekje zien. Later op de avond wordt er vuur gemaakt en worden er ingrediënten neergelegd voor s’mores. Niets is hier teveel en er wordt nergens op bezuinigd. Hier zou ik het best nog iets langer kunnen uithouden, maar dat zit er niet in want morgen gaan we naar onze laatste bestemming, Fort Lauderdale.