Donderdag 25 juli

25 juli 2019 - Chimney Rock, North Carolina, Verenigde Staten

Na het ontbijt laden we de spullen weer in de auto. Op naar Chimney Rock in North Carolina, maar eerst gaan we rodelen bij de Smoky Mountain Alpine Coaster. Ik heb via Groupon een leuke aanbieding gescoord, altijd goed. Het is een supersnelle baan met een paar scherpe bochten en in tegenstelling tot de rodelbanen in Oostenrijk, waar continu BREMSEN langs de baan staat, staat hier overal KEEP MOVING. 😁

We rijden verder via de Roaring Fork Motor Nature Trail. Weer een erg mooie route door het bos en langs een waterval.

We tanken onderweg en ik neem een cappuccino mee. Ik schrik als ik een slok neem. Het is zo gezoet dat mijn glazuur van mijn tanden springt. Volgens Erik smaakt het naar gesmolten marshmallows. 😳

Onze volgende stop is dus Chimney Rock, vlakbij Lake Lure en ik kom er in de auto achter dat er in de buurt cabins te huur zijn in Dirty Dancing stijl. Had ik dat eerder geweten, dan waren we daar natuurlijk heen gegaan!! In deze omgeving zijn een aantal scenes van Dirty Dancing opgenomen, vandaar.

En dan komen we aan bij de Broad River Inn. Wat een superplekje, aan een stromende rivier met gigantische rotsblokken erin. Ok, we hebben een kleine kamer, maar mogen ook hier weer gebruik maken van de veranda met uitzicht op de rivier. Gratis koffie, thee, water, popcorn en koekjes, de kinderen zijn blij en Erik en ik ook.

We relaxen op de veranda, kijken online even waar we lekker kunnen eten en gaan lopend naar Medina’s Village Bistro en eten eindelijk weer eens echt lekker. Geen friet of burgers maar gewoon, een lekker stukje vlees met aardappelpuree en heel veel groenten. Het kan dus wel hier.

Morgen naar Charleston in South Carolina. We hebben een lange reis voor de boeg, helemaal richting de Atlantische Oceaan. Uit de heuvels en het groen en richting strand en zee.

1. Egma en Willem:
    26 juli 2019
    We lezen elke dag met veel interesse het verslag van jullie belevenisen en de bezienswaardigheden op weg van New York naar Miami. Een geweldige rei We genieten volop met jullie mee. Lieve groet vanuit het snikhete Nederland van ons.
  2. Claudia:
    26 juli 2019
    Dat is leuk om te horen. Wij hebben het erg naar ons zin. Het is hier zo mooi. Vandaag richting de zee. Weer heel wat anders.😘
  3. Margriet:
    26 juli 2019
    Leuk om jullie belevenissen te lezen 😄👍
  4. Claudia:
    Leuk om te horen! 😁