Woensdag 24 juli

24 juli 2019 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Ik heb nog maar weinig cappuccino’s gehad deze vakantie 😬 en als ik wakker word haal ik eerst een cappuccino tegenover het hotel. Jummie!

Hier zit ook een Outlet Mall en na het ontbijt gaan we hier heen. Thijmen scoort coole Vans schoenen en Lieke een bloesje.

Daarna pakken we de auto en rijden door het Great Smoky Mountains National Park richting Townsend waar we de Cades Cove loop willen rijden. We komen in de file te staan omdat er allemaal afval op de weg zou liggen, weten we van een tegenligger. We rijden door, geen afval te zien. Wel staat er een groepje mensen het bos in te kijken. Waarschijnlijk hebben we het verkeerd verstaan en was het een dier.

Uiteindelijk komen we aan en rijden we door een prachtig landschap. Het is een geïsoleerde vallei waar rond 1800 kolonisten zich settelden. Je vindt er nog oude huizen en kerken uit die tijd.

We gaan picknicken en rijden weer door. We maken wandelingen waaronder één naar de Abrams Falls. Ruim 8 kilometer over smalle rotsachtige paadjes. Dat was wel even pittig, maar de moeite waard. Als we terug zijn bij de auto is het al half 8.

We rijden terug naar Pigeon Forge. Weer zien we een omgevallen boom onderweg, nu kunnen we er makkelijk langs en liggen er alleen wat takken en bladeren op de weg. Sowieso zie je hier heel veel omgevallen bomen. In Nederland wordt dit meestal weer opgeruimd. Hier niet, waardoor bossen erg verwilderd lijken. Ik vind het wel wat hebben.

We eten een snelle hap, springen onder de douche, zetten de wasmachine aan en kijken nog een serie. Weer was het een fijne dag.

1. Marian:
    25 juli 2019
    Prachtig is het daar toch! Ik had niet verwacht dat Amerika zo mooi en groen zou zijn!
  2. Claudia:
    26 juli 2019
    Dat hadden wij ook niet verwacht. Het is hier echt heel erg mooi. 😘