Woensdag 17 juli

17 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Dagje Washington. Na lang geslapen te hebben kopen we ons ontbijt bij de 7-Eleven aan de overkant van het hotel en lopen we richting het Witte Huis. Het is warm!!! Werkelijk niet normaal. Rustig aan dus vandaag.

Dat niet iedereen aanhanger is van Trump wordt ons bij het Witte Huis helemaal duidelijk. Het lijkt wel of mensen hier wonen in van karton gemaakte huisjes met allemaal anti-Trump kreten. En wat een beveiliging is hier aanwezig!

We kijken hier wat rond en zien het Washington Monument en het Capitool. We besluiten wat musea te bezoeken. Langs de National Mall liggen veel musea en deze zijn allemaal gratis te bezoeken. Binnen kunnen we een beetje afkoelen en dit is ook echt wel nodig.

We beginnen in het Museum of National History. Daarna het National Air and Space museum. Erik en Thijmen zijn hier helemaal in hun nopjes. Erik wordt aangesproken door 3 Koreaanse meisjes. Hij heeft nl. een t-shirt aan met Koreaanse tekens erop, ze willen weten waar hij die gekocht heeft. Euhm gewoon in Nederland. Ze vinden het erg leuk. Wij vragen nog wat er staat, maar er staan wat losse kreten op volgens hun, het sloeg in ieder geval nergens op. 😂 Als laatste sjezen we nog door het Museum of the American Indian. Het museum gaat bijna dicht, niet erg want we vinden er niet heel veel aan.

Eenmaal buiten slaat het weer zo snel om. Het betrekt razendsnel en ineens gaat het hard waaien en onweren. We duiken een Indiaas restaurant in. Leuk concept hier, waarbij je uit verschillende ingrediënten je eigen maaltijd samen kunt stellen. Ze scheppen het in een bak en je krijgt het gelijk mee. Een soort Subway zeg maar. In NY kennen ze dit concept ook en doen ze dit ook veel met salades. Van mij mag het concept wel naar Nederland komen.

Buiten is het zo goed als droog en het is een beetje afgekoeld. Fijn!

We lopen weer terug, zien een dagopvang voor katten en een hotel met spa voor honden. 😀 Onze voeten (22.500 stappen en 15 km) zijn blij als we weer in het hotel zijn.

We duiken weer vroeg ons nest in. Morgen de auto halen en dan vertrekken we richting Lexington in Virginia. Veel zin in!

1. Natasja:
    18 juli 2019
    Het concept met de salades is al in Nederland, helaas in de Bijlmer en op Utrecht cs. Bo is fan en heeft al bijna een spaarkaart vol! Heerlijk! Genieten jullie nog maar even!
  2. Claudia:
    18 juli 2019
    Dan komt het vast nog wel eens naar Groningen. Hoe heet het dan?
  3. Linda:
    18 juli 2019
    Ik mis de food foto’s haha! Er wordt toch wel genoeg gegeten en gesnackt?! Have fun!
  4. Claudia:
    19 juli 2019
    Ah ja ik zal er om denken!!
  5. Oma en Willem😀:
    18 juli 2019
    Fijn dat jullie het zo mooi hebben .Ik geniet van jullie belevenissen en hoop dat alles goed gaat. Lieve groetjes van ons😎🍷🍺
  6. Natasja:
    20 juli 2019