Woensdag 31 juli

31 juli 2019 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

We ontbijten vanochtend in ons eigen huisje. Weer eens wat anders dan al dat zoete hotelontbijt en plastic borden en bestek.

Om half 10 stappen we in de auto richting de rivier. We krijgen eerst een instructievideo te zien en daarna lopen we naar het water om te gaan kayakken. We smeren ons eerst nog in met factor 50, dan stappen we in de kayak. De mannen bij elkaar en Lieke en ik bij elkaar. We peddelen eerst naar een doodlopend stukje waar manatees te zien zouden zijn. En ja hoor, al gauw zien we een mama met een kleine manatee liggen op de bodem. Hartstikke leuk hoor, maar het lijken eigenlijk net enorme keien.

We peddelen richting de Three Sister Springs. Links rechts, links rechts, links rechts, we proberen in een mooi ritme te peddelen en het gaat goed. Af en toe halen Lieke en ik de mannen zelfs even in.

De Three Sister Springs is echt zo mooi. Knalhelder blauw water, mooie bomen en vogels, alsof je midden in de tropen zit. We dobberen en zwemmen hier wat rond en peddelen daarna weer verder. Na ruim 4 uur houden we het voor gezien. De handen worden wat pijnlijk en in de verte begint het te onweren. Lieke en ik hebben op een bepaald moment alleen een afwijking naar links en het lukt ons niet meer om in een mooie lijn te varen. Maar we zingen herhaaldelijk; Row, row, row your boat. Gently down the stream. Merrily merrily, merrily, merrily. Life is but a dream… en uiteindelijk, met wat extra gemaakte meters bereiken we weer de startplek.

We rijden terug naar de ‘camping’ en relaxen en zwemmen wat. We komen er achter dat we ondanks herhaaldelijk insmeren toch wat verkleurd zijn en niet op een mooie manier. Ik heb strepen op mijn lijf, je kunt precies zien waar bepaalde bandjes van de kayak hebben gezeten en bij Thijmen werd duidelijk dat de broekspijpen van zijn zwembroek scheef zaten. 😡☀️

‘s Avonds zoeken we een restaurant en komen terecht bij Fat Daddy’s Roadhouse en we hadden het niet beter kunnen treffen. We hebben zooo lekker gegeten, en de entourage en bediening waren zeker niet minder.

Daarna trekken we kekke schoenen aan, want we gaan BOWLEN! We hebben 2 potjes gespeeld en beide heb ik gewonnen. Volgens Erik gewoon mazzel..... maar ik weet wel beter. 😂

1. Laura:
    1 augustus 2019
    Wat maken jullie een geweldige reis! Heel leuk om de blog te lezen Claudia, veel plezier nog 👌🏻 Laura
  2. Claudia:
    Dank je wel!
  3. Egma en Willem:
    1 augustus 2019
    Het lijkt wel of jullie in Disneyworld zijn. Prachtige omgeving. Een voorrecht om dat met elkaar te beleven. Geniet er van.
  4. Claudia:
    😘😘
  5. Mirjam:
    1 augustus 2019
    Leuk om te zien Claudia. Krijg weer ontzettend zin om heen te gaan. Tree sister spring zelf ook gezien. Fantastisch mooi. Heel veel plezier. Weet zeker dat dit een reis wordt om nooit te vergeten. Wij hebben het er nog erg vaak over. Herinneringen voor het leven.
  6. Claudia:
    1 augustus 2019
    Ja dat was ook op jouw advies dat we hier zijn beland. Erg mooie reis. Nu nog naar Sanibel, Naples en Fort Lauderdale. We hebben nog een dikke week voor de boeg.
  7. Gertjan van der Duin:
    2 augustus 2019
    Heel veel plezier en geniet er van! Ooit een reis van twee maanden met een camper gemaakt vanuit Miami (Fort Lauderdale) via alle Keys naar Key West (stad van Hemmingway). Goede herinneringen aan.
  8. Claudia:
    2 augustus 2019
    Leuk, wij willen ook nog een stukje de Keys op, of we helemaal tot Key West gaan weet ik nog niet.
  9. Gertjan van der Duin:
    2 augustus 2019
    Kan ik jullie aanraden! Veel plezier nog.
  10. Claudia:
    3 augustus 2019
    Nou, we hebben er een dag Naples afgehaald en een dagje Keys bij geboekt. Maar tot Key Largo, dan kunnen we de volgende dag nog een stukje verder. Key West gaat waarschijnlijk niet lukken.
  11. Gertjan van der Duin:
    3 augustus 2019
    Key Largo is ook heel mooi, het hele stuk naar beneden is mooi. Key West heeft heel veel geschiedenis en het lijkt alsof je daar 200 jaar terug in de tijd gaat en de stad van Hemingway natuurlijk. Heel veel genieten nog samen en kom veilig weer terug! Groeten uit nat en koud Friesland!
  12. Claudia:
    3 augustus 2019
    Dank je. Ben erg benieuwd!